Drodzy Czytelnicy

Gdy zaczęły się kłopoty z transportem na Wschód, mieliśmy nadzieję, że dotkną one tylko ograniczoną liczbę przewoźników drogowych. Potem poszedł komunikat, że Niemcy wprowadzają płacę minimalną, ale większość zbagatelizowała ten news. Także my, informując latem o nowym prawie u sąsiadów, nie mieliśmy świadomości, jakie będą jego skutki.

Zatem mamy pasztet z dwóch stron, akurat bardzo ważnych dla transportu. Co gorsza, dochodzi do tego sprawa ryczałtów noclegowych, a tak naprawdę nieuregulowanego porządnie od 25 lat systemu wynagradzania kierowców. No i jeszcze okazuje się, że przy okazji zmian w przepisach Niemcy zaczynają blokować kabotaż, a cały czas wisi groźba kar za nocowanie w kabinach w kilku krajach.

Właściwie gdyby nie spadek cen ropy, to można by tylko zapłakać. Komentarz musi być brutalny: zachciało się nam być tygrysem Europy, i to w dobie jej kryzysu, to było kwestią czasu, jak nam odpowiedzą…

Opisujemy stan faktyczny z początku roku, wiemy jednak, że wspomniane sprawy będą się długo ciągnęły. Komentarz ekspertów z Areny 561 ani wykładnia specjalistów z PKS Gdańsk nie zmienia faktu, że Niemcy nie wprowadzili nowych przepisów przez przypadek i nie będą skłonni do ich wyraźnej korekty.

Wszyscy liczymy jednak, że zdecydowany opór naszych reprezentantów w Brukseli i Berlinie przyniesie jakieś skutki.

Zanim tak się stanie, proponujemy lekturę tego wydania, w którym testujemy Scanię R 450 Euro-6, podajemy, kto zdetronizował DAF-a z pierwszego miejsca w sprzedaży ciężarówek, wyjaśniamy, dlaczego Renault Master wygrał test samochodów dostawczych, przypominamy, że każdy praktycznie wjazd do serwisu oznacza podpięcie ciężarówki do komputera diagnostycznego.

W cyklu historycznym pokazujemy początki holenderskiej firmy, dziś burzliwie rosnącej, ale kiedyś produkującej stojaki na rowery, piszemy o kolejnym usprawnieniu wprowadzanym przez Służbę Celną, pozwalającym zminimalizować czas konieczny do przekroczenia przejścia granicznego, no i zamieszczamy kupon naszego konkursu na Ciężarówkę i Stację Roku. Nie zapomnijcie o głosowaniu!

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...