Scania R 450 LA4x2MNA

Zwalniacz hydrodynamiczny obniża koszty eksploatacji oraz podnosi bezpieczeństwo transportu drogowego, jednak nowe tego typu urządzenie marki Scania zaskakuje swymi parametrami.

 

Najnowszy retarder Scania wypuściła niedługo po premierze silników Euro-6, wśród których znalazła się jednostka o mocy 410 KM pracująca bez EGR. Tym silnikiem Szwedzi zasiali niepokój na rynku pojazdów użytkowych podzielonym na zwolenników recyrkulacji spalin i układu ich oczyszczania działającego na bazie SCR. Po udanym debiucie m.in. w Niemczech, gdzie odnotowano rekordowo niskie zużycie paliwa, Scania wprowadziła mocniejszą wersję silnika pracującego bez EGR, jednocześnie uzbrajając układ napędowy w nowy odłączalny zwalniacz hydrodynamiczny o wysokiej mocy hamowania. Elektroniczne zoptymalizowany DC13 147 uzyskał moc maksymalną 450 KM, a także charakterystykę odpowiednią do specyfiki przewozów długodystansowych.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...