BB w Indiach

Czy wiecie, dlaczego giganci motoryzacji wchodzą na rynek indyjski? Dlaczego np. Daimler inwestuje tam spore pieniądze?

 

Oczywiście, dzisiaj rynek ciągle biednych Indii wygląda inaczej niż europejski. Co do samochodów ciężarowych, to importowane z Zachodu ciężarówki wysokiej klasy Premium stanowią raptem 1% zakupów. Są to: Scania R, Mercedes Actros i Volvo FH. Są zbyt nowoczesne i zbyt drogie, bo kosztują tam ponad 61 tys. euro. To cena zaporowa, w sytuacji gdy jeszcze paliwo drożeje, koszty frachtów zaś stoją, bo archaiczna organizacja transportu drogowego winduje jego koszt.

Najpopularniejsze są w Indiach lokalnie produkowane pojazdy niskiej klasy w cenie ok. 30 tys. euro. Są to stare modele Tata i Ashok Standard, tanie i proste, z zapleczem w postaci tanich części i małych warsztacików.

Natomiast kategorią wyraźnie rozwijającą się w Indiach są pojazdy klasy średniej, czyli produkowane lokalnie, ale w oparciu o technologie europejskie. To: Tata Prima, Ashok U, BharatBenz i MAN CLA, w cenie 33-39 tys. euro.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...