Na szczytach mocy

Euro-6 nieco przetrzebiło elitę najmocniejszych jednostek napędowych, ale te, które przetrwały, zyskały na mocy hamulca silnikowego.

 

Pierwszą 600-kę Euro-6 zaprezentowała Scania, potem Mercedes-Benz, wypuszczając jedyny w swoim rodzaju model Actrosa SLT. Do grona najmocniejszych wkrótce dołączył MAN z silnikiem D 38 oraz Volvo z D16K o najwyższej mocy maksymalnej oferowanej w układzie napędowym ciężarówki. Wszyscy konkurenci spełniając Euro-6, wykorzystują recyrkulację spalin (EGR) oraz ich oczyszczanie metodą selektywnej katalizy i filtrowania spalin z pomocą filtrów cząstek stałych, jednak różnice w poszczególnych konstrukcjach są znaczne. Większość mocarnych silników to sześciocylindrowe jednostki w układzie rzędowym cylindrów charakteryzującym się zwartą budową, wysoką sztywnością, skutecznym hamulcem silnikowym oraz odpornością (łatwość wyrównoważenia) na wysokie obroty wału korbowego.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...