Olej silnikowy a Euro-6

Silniki o wysokiej mocy i niskiej emisji spalin wymagają od olejów silnikowych dużo więcej, a nowe konstrukcje oraz stosowanie chłodnic pośrednich i turbosprężarek zwiększają obciążenia termiczne olejów.

 

Niezależnie od doskonalenia środków smarnych wprowadzane są rozwiązania w budowie silników ułatwiające utrzymanie odpowiedniej temperatury w układzie smarowania. Wymienniki ciepła łączące układ wodnego chłodzenia z układem smarowania to już standard w jednostkach napędowych spełniających Euro-6. Stosowane są również układy dokładnego filtrowania gazów przedostających się ze skrzyni korbowej do komory spalania silnika. Zadaniem tych filtrów jest przechwycenie mgły olejowej przyspieszającej zanieczyszczenie komory spalania oraz katalizatora.

Kontrowersyjne stosowanie tzw. otwartych układów przewietrzania skrzyni korbowej prowadzi m.in. do zwiększenia zużycia oleju silnikowego.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...