MAN TGL 12.220 Euro-6

Testowy egzemplarz zaskakiwał osiągami, szczególnie pracując na ostatnim biegu. Moment obrotowy o nieco podwyższonej wartości w odniesieniu do wersji Euro-5 silnika wykorzystano, stosując ogumienie 265/70.

 

MAN, jako pierwszy producent silników przeznaczonych do lekkich ciężarówek, zastosował dwie szeregowo ustawione turbosprężarki. Koncepcyjne rozwiązanie zostało zaprezentowane wiosną 2005 r. podczas premiery nowej gamy TGL. Uzbrojono w nie czterocylindrowy silnik D0834 LFL 42 o mocy maksymalnej 206 KM i momencie obrotowym 830 Nm. W praktyce superparametry małego silnika spożytkowano dopiero z nastaniem norm Euro-4 m.in. w modelu TGL12.210. Aktualna wersja została gruntownie zmodernizowana. Różnice dotyczą parametrów, jak i budowy, ale tradycyjnie nowy silnik łatwo wkomponował się w podwozie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...