Zimowa Scania

Gdzie najlepiej pokazać pełną gamę pojazdów ciężarowych, nie tylko spełniającą obowiązujące normy ekologiczne, ale dobrze zachowującą się w trudnych zimowych warunkach? Odpowiedź dość prosta – w Skandynawii.

 

Kilkanaście ciężarówek ustawiono w górskim, zimowym obozie, zaplanowano dwie różne trasy, sprowadzające się do konieczności zjazdu ok. 10-12-km zaśnieżoną i lekko wtedy posypaną solą drogą, a potem wydrapania się z powrotem do obozu.

Zanim jednak przejdziemy do samochodów, musimy zatrzymać się na prostym rozwiązaniu, w które wyposażono większość z nich. To system poprawiania przyczepności wyprodukowany przez norweski Autoline.

Nic prostszego: przed tylną osią zamontowano zbiorniki, w których wozi się kruszywo o drobnej gramaturze (6-8 mm). Gdy samochód traci przyczepność, co natychmiast wykrywa system ESP i pokazuje w postaci żółtego piktogramu na panelu wskaźników, możemy dwoma przyciskami uruchomić posypywanie tym żwirkiem drogi tuż przed napędzanymi kołami.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...