Dobre drugie miejsce?

Mimo iż polski rynek ciężarowy był w ub. roku słabszy o ok. 10%, a w sprzedaży pojazdów pow. 16 t DAF minimalnie przegrał walkę o pierwsze miejsce, Holendrzy dobrze oceniają ten czas i są zadowoleni w wyników.

 

Jak wyjaśniał na konferencji podsumowującej rok 2014 szef marketingu DAF Trucks Polska Zbigniew Kołodziejek, jego firma wysprzedała w końcu roku 2013 wszystkie samochody Euro-5 i w pierwszym kwartale 2014 r. tylko realizowała zamówienia, nie handlując w ogóle nowymi ciągnikami Euro-5 ani Euro-6. W sytuacji gdy konkurenci, większość marek, mieli pojazdy Euro-5, wyprodukowane najczęściej w końcu 2013 r., zaważyło to na całorocznych wynikach.

Gdyby zatem porównywać sprzedaż tylko samochodów Euro-6, DAF zająłby pierwsze miejsce z 20% naszego rynku. Co jednak ważniejsze, DAF utrzymał pozycję w segmencie, z którego słynie, a mianowicie pozostał liderem segmentu ciągników siodłowych, niezależnie z jaką normą ekologiczną. Tu DAF zanotował 19,3% rynku.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...