Wysokie wskaźniki, mało popiołu

Euro-6 to przedstawiciele tzw. downsizingu, czyli opracowanych w celu uzyskania możliwie najwyższych parametrów z jak najniższej pojemności skokowej.

 

Nowy trend w konstruowaniu jednostek napędowych jest odpowiedzią producentów samochodów na nowe normy czystości spalin i wymagania przewoźników poszukujących rozwiązań zmniejszających koszty eksploatacji. Nowe kompaktowe silniki zaskakują swymi parametrami i dość dobrze znoszą obecność filtra cząstek stałych oraz AdBlue, ale za cenę podwyższonych obciążeń mechanicznych i termicznych. Te ostatnie postawiły producentów olejów silnikowych przed niemałym wyzwaniem, szczególnie że „silnikowcy” zapowiadają żywotność najnowszych dzieł technologii nie krótszą od żywotności przedstawicieli poprzedniej generacji.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...