Drodzy Czytelnicy

Być może niektórych czytelników to dziwi, ale sprawy dojrzały, naszym zdaniem, do poważnego zajęcia się nimi. Chodzi nam o sprawy warunków zatrudniania kierowców zawodowych i wywiad ze związkowcem z „Solidarności”.

Jak jest z tymi zasadami wynagrodzeń, ale i warunków wypoczynku, każdy kierowca wie. Nie oznacza to, że my automatycznie wpychamy kogokolwiek do jakiejś organizacji. Ale zwracamy uwagę, że kilkusettysięczna rzesza pracowników transportu drogowego nie jest wystarczająco reprezentowana przed władzami. I nie jest dostatecznie chroniona.

Taki jest powód zamieszczenia wywiadu poświęconego sprawom, o których coraz więcej piszemy, ale które są zbyt poważne, by wystarczyło tylko o nich pisać.

Podobnie jest z wypowiedziami posłów z Komisji Infrastruktury. Sami oceńcie ich poglądy na temat wynagrodzeń oraz ryczałtów.

A w tematach ciężarowych polecamy test dystrybucyjnej, choć niezbyt typowej, bo 18-tonowej Scanii. Piszemy także o dość zaskakującym nowym podziale organizacji Volvo, o Stralisie, który może na gazie ziemnym przejechać aż 750 km, i o dobrym roku producentów naczep.

Ponieważ nie są obecnie prowadzone ani rozpoczynane żadne gigantyczne inwestycje drogowe, zdecydowaliśmy się wybierać z tych aktualnie realizowanych ciekawsze i ważniejsze dla swoich regionów. Np. taki charakter ma małopolski fragment ekspresówki S-7. W kontynuowanym cyklu „Traker radzi” piszemy o cofaniu, które dla doświadczonych trakerów jest oczywistością, ale dla nowicjuszy bywa zmorą. Ponadto znajdziecie teksty o sporcie motorowym, o Dakarze i rajdach terenowych w Polsce, o historii ciężarówek i o mało znanym ecodrivingowym aspekcie szkoleń kierowców.

No i ogłaszamy zwycięzców naszych konkursów na „Ciężarówkę Roku w Polsce” i „Najlepszą Stację Paliwową Roku” Tym razem wybraliście w głosowaniu Volvo FH i stację BP w Kątach Wrocławskich.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...