Volvo inaczej podzielone

Drugi obok Mercedesa globalny dostawca ciężarówek dokonał w styczniu br. znacznych zmian organizacyjnych i strukturalnych w koncernie.

 

Zmiany mają poprawić funkcjonowanie firmy, bo im większa struktura, tym trudniej się nią zarządza. W przypadku Grupy Volvo 110 tys. osób wytwarza, sprzedaje i obsługuje maszyny oraz urządzenia na 190 rynkach.

Ponieważ dwie trzecie przychodów koncernu pochodzi z działu ciężarowego, nic dziwnego, że w nowej organizacji położono nacisk na tę najważniejszą działalność. Najpierw funkcjonujące do grudnia ub.r. trzy regiony (Ameryki, EMEA, Azja) połączono w jedną organizację, nazywając ją Volvo Group Trucks Sales. Kieruje nim Joachim Rosenberg. To jądro koncernu ma zajmować się sprzedażą i obsługą posprzedażną pojazdów ciężarowych wszystkich kilkunastu marek na całym świecie. Poza działem „Sales” jest jeszcze dział „Operations”, w którym wytwarzane są pojazdy (ponad 200 tys. rocznie), oraz „Technologie” zajmujące się rozwojem.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...