Drodzy Czytelnicy

Nie mogliśmy się spodziewać, że sprawa płacy minimalnej (8,5 euro) zostanie jakoś załatwiona zaraz po tym, jak wybuchła w styczniu. Trochę więcej nadziei mogliśmy mieć w odniesieniu do sprawy noclegów i ryczałtów noclegowych. Ani w jednej, ani w drugiej sprawie nic się nie wydarzyło. A właściwie, przepraszam, wydarzyło się jedno – odbyły się protesty na różnych szczeblach, o których piszemy. To jest ważne, bo transport polski generalnie był bardzo spokojny i rzadko podnosił głos.

A zgodnie z powszechnymi opiniami obecne zagrożenia są najpoważniejsze od lat i dlatego wymagają nietypowych działań, choćby takich jak te protesty w kraju i w Brukseli. Obawiam się jednak, że to był pierwszy, ale nie ostatni akt sprzeciwu wobec bezczynności władzy.

Czekając na rozstrzygnięcia tych bardzo ważnych kwestii transportowych, zajmujemy się, jak zawsze, dniem codziennym. Pokazujemy np., co i jak zmieniło się, poza samymi samochodami, w Renault Trucks, testujemy najnowsze Volvo FH z podwójnym sprzęgłem, rozwiązaniem unikalnym w tej branży.

Pokazujemy nowe, niszowe, ale bardzo wszechstronne w użyciu Unimogi Euro-6, nowe wywrotki Scanii, a także szeroką paletę zabudów na dostawczych samochodach 3,5-tonowych Renault. Włączając tu tzw. eksportówki, czyli furgony z sypialniami dla dwuosobowych załóg kursujących po Europie, dopóki przepisy pozwalają na takie niewielkie tonażowo, ale też nieskrępowane ograniczeniami drogowymi przewozy międzynarodowe.

Że nie samo podwozie jest ważne pokazała też akcja MAN-a w Monachium, gdzie kilkudziesięciu dostawców zabudów, w tym trzech z Polski, zademonstrowało, co można zabudować albo doczepić do ciężarówek. Nasi producenci przyczep i innych nadwozi ciężarowych nie mieli dotąd większych sukcesów w Europie, może teraz nadejdzie dla nich czas na rozwinięcie eksportu?

Transport to oczywiście pojazdy i ich wyposażenie, to drogi, o których piszemy regularnie, ale proporcjonalnie do natężenia inwestycji, ale to także regulacje prawne umożliwiające uporządkowane i bezpieczne przewozy. Dlatego zauważyliście zapewne, że coraz więcej piszemy o przewozach ADR, a akurat weszły zmiany w tych przepisach, dlatego również pokazujemy, jaką rolę pełni Służba Celna, jakie ma uprawnienia i możliwości kontrolne także w odniesieniu do transportu drogowego.

No, a poza tymi wiadomościami stałe rubryki, np. rajdy i wyścigi, muzyka, tuning i aktualności, z których, podobnie jak z naszej strony internetowej, dowiadujecie się np., że od marca przyszłego roku mogą się pojawiać nowe, inteligentne, trudniejsze do „obejścia” tachografy.

Zapraszam do lektury

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...