Wszędo(w)łaz z Wörth

Przez lata Unimog zmieniał się i ewoluował. Pierwotna koncepcja ciągnika terenowego przetrwała nawet kryzys w latach 80., bo konstruktorzy nie radzili sobie z wytwarzaniem jednego modelu do bardzo różnych zadań.

 

Na torze testowym Horstwalde koło Berlina dano nam do dyspozycji nowe Unimogi ze szczególnym wskazaniem na terenowe U4023 i U5023.

W stosunku do wcześniejszej wersji pojazdy mają kilka zmian, z których najważniejsze to silnik Euro-6, jego usytuowanie i poprawiona kabina oraz wyższy komfort pracy kierowcy.

Przesunięcie 4-cylindrowego silnika OM934 o poj. 5,1 l i mocy 231 KM o metr w tył, niemal na środek ramy, dało kilka korzyści. Po pierwsze, lepszy jest balans masy wynikający z centralnego położenia silnika. Po drugie, dało się łatwo poukładać elementy związane z oprzyrządowaniem Euro-6, a po trzecie, możliwe stało się wyprowadzenie bezpośredniego napędu odbioru mocy, ważne w takich pojazdach.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...