Fuso Canter 6C18

Napęd na cztery koła japońskiego podwozia znacznie polepszył mobilność. Żaden van ani odchudzona ciężarówka nie dorównają parametrom i osiągom japońskiego podwozia w klasie DMC 6 t.

Z napędem 4x4 występuje najmocniejszy silnik dysponujący momentem obrotowym 430 Nm. Inne poziomy mocy i momentu obrotowego raczej nie wchodzą w rachubę, jeśli dodatkowa oś ma spełnić swoje zadanie. W napędzie Cantera napęd przedniej osi jest dołączany, czyli po jego załączeniu moment obrotowy silnika rozkłada się pomiędzy osie w proporcjach 50:50%. Tego typu rozwiązanie wydaje się odpowiednie dla podwozia z lekką wywrotką i żurawiem umieszczonym za kabiną poruszającego się w lekkim terenie. Dodatkowy napęd ratuje Cantera na grząskim podłożu, na którym stosunkowo ciężki żuraw powoduje zapadanie się przedniej osi, zwłaszcza podczas jazdy bez ładunku. Na twardym przedni napęd jest zbędny – zwiększa zużycie paliwa, pogarsza kierowalność. 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...