Ważymy i…

Naciski na osie i DMC dla sztuk przesyłki oraz cystern;pojazdy ponadnormatywne i ładunki niepodzielne oraz budowa pojazdów to tylko niektóre z tematów poruszonych na ogólnopolskim seminarium adr w Cedzyni.

 

Pokaz praktyczny odbył się na mobilnym stanowisku do pomiaru nacisków stosowanym na co dzień przez Dyrekcję Dróg i Autostrad oraz Inspekcję Transportu Drogowego. A. Strzelec przedstawił pojazd – cysternę 5-komorową do przewozu paliw płynnych z prawidłowo załadowanym ON (30 tys. l) o DMC zestawu, wynoszącym 39,9 t. Zostały wskazane miejsca możliwych przekroczeń – oś napędowa na drogach krajowych o dopuszczalnym nacisku 10 t dla osi napędowej i 8 t dla osi pojedynczej. Celem ćwiczenia miało być: ustalenie, po jakim czasie pomiar nacisków jest stabilny i nie zmienia się, zbadanie zależności nacisków na osie od rozmieszczenia ładunku oraz wpływ wysokości położenia siodła ciągnika na pomiar.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...