Co trzecie tacho pokonane?

Burzliwy rozwój polskiego i wschodnioeuropejskiego transportu drogowego przyniósł także mniej pożądane zjawiska, w tym np. oszustwa przeciwko czasowi pracy kierowców.

 

Ponieważ tachograf to problem europejski, na tym poziomie powoływane są grupy specjalne operujące na różnych terytoriach i kontrolujące pojazdy np. w ramach projektu TRACE.

Wykrycie manipulacji wymaga jednak dobrego przygotowania inspektorów i poświęcenia dłuższego czasu. Zwykła kontrola ok. 10-minutowa nie zawsze pozwoli na wykrycie ingerencji w układ tachografu.

Prelegent z Niemiec przedstawił liczne przykłady magnesów i innych sposobów na manipulacje, ale też pokazał, że po wypadkach z udziałem ciężarówek często odkrywane są ślady ingerencji w układ tachografu i czujnika ruchu.

Wykrycie manipulacji ma wiele konsekwencji, zaczynając od mandatu nałożonego na kierowcę. Tu są spore różnice w krajach europejskich. Mandaty sięgają od 500 euro do 2200 euro, ale dochodzą kary dla firmy od 500 do 30 000 euro.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...