Trudny okres dla rynku opon

Podczas wiosennej, corocznej konferencji prasowej przedstawiciele firmy Continental Opony Polska podsumowali sprzedaż ogumienia w roku 2014 oraz na początku 2015.

 

Rok ubiegły, podobnie jak ostatnie lata nie były korzystne dla wzrostu sprzedaży opon w segmencie ciężarowym. Według statystyki krajowej spadła ona o 8,1%. Pomimo największej, bo sięgającej 36,6-% sprzedaży opon na oś prowadzącą zmalała ona o 10%, a na napędową o 8,9% przy sprzedaży wynoszącej 29,3%. Opony naczepowe osiągnęły sprzedaż 34,4% przy 5,3-% spadku w stosunku do lat ubiegłych. Niestety, na krajowym rynku sprzedaż opon chińskich wzrosła o 176%, a tajlandzkich aż o 412%. Pomimo to Polska plasuje się na 6. miejscu w Europie za: Niemcami, Francją, Włochami, Anglią i Hiszpanią. Rok 2015 rozpoczął się niewielkim wzrostem pomimo łagodnej zimy, kryzysu na Ukrainie, a co za tym idzie – tak sprzedaży, jak i transportu w tamtym kierunku.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...