„Six” po 65 latach…

Światowa premiera 6. generacji Volkswagena Transportera odbyła się oczywiście w Amsterdamie, bo tam urodził się ten bardzo popularny kultowy samochód.

 

No, ale pięć generacji minęło, a 12 mln pojazdów poszło do ludzi, i co dalej? Kontynuacja, ale ze świadomością, że rynek chce auta niezawodnego, uniwersalnego, a zarazem zindywidualizowanego – jak powiedział prezes VW Commercial Vehicles Eckhard Scholz. Skoro kontynuacja, to pozostały dwa rozstawy osi i trzy bazowe odmiany nadwoziowe: towarowa, pasażerska i rekreacyjna. T6 ma znacznie zmieniony przód nadwozia i właśnie po nim będziemy odróżniać go od wcześniejszych wersji. Reszta jest podobna.

A jednak zmian jest sporo, zaczynając od nowej generacji silników. Cztery motory TDI o poj. 1968 ccm, współpracując z 5-, 6- i 7-stopniowymi skrzyniami, mają być średnio o litr oszczędniejsze od poprzednika. Ciekawostka, spełniając normę Euro-6, TDI ma wtrysk AdBlue z 13-litrowego zbiornika, co powinno wystarczyć na ok. 7000 km. Potem trzeba mocznika dolać.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...