Nieznane mosty?

Ocenia Pan, że nasza branża ponadnormatywna to ok. 200 firm. A ile z nich jest dużych?

– Najwyżej 10, może do 20. Ci potrafią wykonać większość skomplikowanych przewozów, nawet tych największych.

A ile zezwoleń wydaje się rocznie w Polsce na przewozy gabarytowe?

– Gdy zaczęto je wydawać jesienią 2012 r., wydano ich ok. 3000 ogółem, a z ok. 1600 takich z kategorii 7, czyli jednorazowych. W kolejnym roku 2013 proces wydawania przebiegał już normalnie. Wydano blisko 13 tys. zezwoleń, a w kat. 7 ponad 8000 zezwoleń jednorazowych na duże, ciężkie ładunki.

Czy są jakieś szacunki odnośnie szarej strefy?

– W każdym środowisku może się zdarzyć czarna owca, ktoś, kto wykona przewóz bez zezwolenia. Nie dysponuję danymi.

Skoro nasi przewoźnicy dysponują już dobrym sprzętem, uproszczono tryb zdobywania zezwoleń, to nie zdziwię się, że może brakować ludzi do tej nietypowej pracy…

– Brakuje kierowców z doświadczeniem albo raczej z nastawieniem do wykonywania nietypowej pracy, gdzie jeździ się głównie w nocy, gdzie czas ma zupełnie inne znaczenie niż w klasycznych przewozach drogowych.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...