HAD Mercedesa

Idea HAD opiera się na współdziałaniu pompy hydraulicznej napędzanej przez jednostkę napędową pojazdu oraz silników hydrostatycznych umieszczonych w piastach kół.

 

Idea HAD opiera się na współdziałaniu pompy hydraulicznej napędzanej przez jednostkę napędową pojazdu oraz silników hydrostatycznych umieszczonych w piastach kół. Przepływ oleju sterowany jest pracą specjalnego bloku zaworów oraz modułu elektronicznego zintegrowanego z napędem pojazdu.

Pompa hydrauliczna podłączona do przystawki silnikowej zasila obwód niskiego (ok. 30 barów) i wysokiego ciśnienia (maks. ok. 450 barów). Olej pod niskim ciśnieniem krąży w układzie chłodzenia, a także służy do utrzymywania tłoków hydrostatycznych silników w pozycji spoczynkowej (gdy koła nie przenoszą napędu).

Załączenie napędu hydrostatycznego odbywa się ręcznie poprzez naciśnięcie przełącznika. To pierwszy sygnał dla komputera, aby aktywować obwód wysokiego ciśnienia zasilający dwa silniki.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...