Supertechnologie i vany jak limuzyny

Wprawdzie Cummins trafia do stosunkowo nielicznych ciężarówek w Europie, ale gigant o obrotach 18 mld dolarów jest światowym graczem i musiał na czas pokazać gamę nowych silników Euro-6.

Już wiosną ub. roku przedstawił ISB z nowym EGR-em i VGT oraz nowym sterowaniem ECU, a jesienią w Hanowerze najnowszą generację silników ISL o poj. 8,9 l oraz mocy do 380 KM, a momencie 1700 Nm. Obydwie serie mają podobny system oczyszczania spalin z DPF-em i SCR-em, a system wtryskowy XPI jest chroniony nowym systemem filtrującym opartym o nanotechnologie, co oznacza wyłapywanie 98,7% zanieczyszczeń o wielkości 4 mikronów.

Jeśli rodzina silników B (4,5 lub 6,7 l) to gama o mocy 210-310 KM (w amerykańskiej wersji EP10 sprzedano 350 tys. egzemplarzy), to w segmencie większym Cummins pokazał ISX12 na gaz naturalny, a więc czysty i cichy silnik o mocy do 400 KM.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...