Iveco Stralis AS440S46T/P

To już nasz trzeci przejazd Stralisem na tej samej trasie. Nazwaliśmy go Supertestem, bo trasa była znacznie dłuższa niż w innych tego typu próbach mających na celu sprawdzenie m.in. zużycia paliwa.

 

W czasie niemal 20 lat nasza redakcja wykonała kilkaset różnych testów, ale pytanie, które dociera niekiedy od Czytelników, brzmi: dlaczego tylko nowe ciągniki? Więc wyszliśmy naprzeciw i pojechaliśmy na identyczną trasę liczącą ponad 1350 km, ale tym razem samochodem ponad 3-letnim z przebiegiem ok. 300 tys. km.

Przed czterema laty pojechaliśmy EcoStralisem EEV, czyli najnowszym dostępnym wówczas pojazdem Iveco do dalekiego transportu, z silnikiem Cursor 10 o mocy 460 KM, z Eurotronikiem. Następne testy robiliśmy nowszymi wersjami Hi-Way, a teraz wróciliśmy niemal dokładnie do protoplasty, czyli EcoStralisa. Miał bardzo podobną konfigurację do zestawu sprzed czterech lat, też miał naczepę kurtynową Wielton obciążoną betonowymi bloczkami, co dawało masę łączną 38,790 kg.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...