Słońce i ruchome spoilery

W ramach Energy Efficiency Days w Lyonie pokazano nam jednak znacznie więcej dowodów na trwające prace rozwojowe. Na pierwszy plan wysunął się projekt „Renault Trucks T Optifuel”.

 

Już w roku 2009 Renault przygotowało ciągnik Premium Optifuel, w którym wyraźnie poprawiło wydajność paliwową w porównaniu do zwykłego pojazdu Premium. Teraz opracowano w oparciu o zwykły pojazd nowej rodziny T ulepszoną pod kątem wydajności maszynę. Niemiecki TüV wybrał sobie dwóch doświadczonych kierowców i jednego wsadził na zwykłe T, a drugiego na T Optifuel, każąc im jeździć po tej samej trasie w okolicach Lyonu. Trasa ponad 200 km wiodła w dwóch trzecich autostradami, ale… to były Alpy, więc musiały się wdrapywać nawet do 1700 m n.p.m. Zwykłe T zużyło średnio 32 litry, a T Optifuel było lepsze o 10,9%.

Co składało się na pakiet ulepszeń? Do ciągnika z silnikiem 11-litrowym Euro-6 DTI o mocy 430 KM, o przełożeniu mostu napędowego 2,64, zastosowano pakiet aerodynamiczny z regulowanym spoilerem dachowym, bocznym deflektorem powietrza, wydłużeniem drzwi, bocznymi odchylaczami.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...