Chiny = 3 x Europa

Nadsłuchujemy, co dzieje się w przemyśle motoryzacyjnym Chin, bo widząc, jaki jest potencjał tego kraju, zakładamy, że kiedyś przyjdą ze swoimi pojazdami do Europy.

 

W ostatniej dekadzie rozwój rynku ciężarowego dokonywał się tam głównie pod względem ilościowym. Np. w roku 2005 sprzedano w Chinach 250 tys. dużych ciężarówek, a w rekordowym 2011 aż milion. Potem nastąpił lekki spadek, w roku 2013 sprzedano 770 tys. ciężkich wozów, a w 2014 – 744 tys. Nadal trwa dominacja samochodów użytkowych produkowanych w starych technologiach, a więc nieporównywalnych do naszych Actrosów czy FH. Jednak rośnie też kategoria pojazdów wytwarzanych lokalnie, czyli niedrogo, ale w oparciu o technologie europejskie.

Choć powinno się oceniać cały rynek producentów ciężarówek, nas bardziej interesuje cięższy segment, nawet jeśli Heavy Duty nie zawsze w Chinach oznacza to samo, co w Europie. Otóż oni mają aż 28 producentów takich samochodów, a kilku z nich to giganci.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...