W Arktyce 76-tonowcami lepiej

W Finlandii 9-osiowe, 76-tonowe zestawy kombinowane są od roku 2013 coraz popularniejsze. To wtedy rząd zaaprobował pomysł ministerstwa transportu, by podnieść granicę masy zestawów.

 

Rynek ciężarówek dłużycowych w Finlandii wydaje się nie być wielki, ale i tak oznacza od 150 do 250 nowych pojazdów rocznie. Takie samochody wymienia się średnio co 5 lat i mają wtedy na liczniku około 150-250 tys. km.

Inna techniczna nowinka leśnego FH16 to specjalne oprogramowanie dla zautomatyzowanej przekładni Volvo I-Shift, opracowane, by wytrzymała specjalne warunki przewozu drewna, a także wąskie i kiepskie drogi w lasach. Ciężarówka ma poza tym system Hill holder, blokadę dyferencjału, funkcję pozwalającą na zwiększenie napędu osi napędzanych (np. w piasku), no i oczywiście, dźwig do drewna.

FH16 ma też znane już z drogowych samochodów rozwiązanie zwane Volvo Dynamic steering.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...