Ciśnienie w górę

Wzrost wartości parametrów układu wtryskowego ułatwia spełnienie norm czystości spalin, a także pozwala zmniejszyć koszty eksploatacji samochodu.

 

Rekord został pobity w efektownym stylu, bo ciśnienie wtrysku 2100 barów w silniku Mercedes-Benz OM 471 podwyższono do 2700 barów. To spory skok, zważywszy że w okresie panowania norm Euro-3, Euro-4 i Euro-5 maksymalna wartość tego parametru utrzymywała się na poziomie 1800-2000 barów. Wzrost ciśnienia pociągnął za sobą zmiany w budowie całego układu wtryskowego, począwszy od pompy wysokiego ciśnienia, a na przewodach kończąc. Na przełomie Euro-2 i Euro-3 niektóre układy oparte na tradycyjnych rozwiązaniach, takich jak wielosekcyjna rzędowa pompa wtryskowa, osiągały ciśnienie wtrysku do ok. 800 barów, stanowiące kres ich technicznych możliwości.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...