Po wakacjach odpowiedni urzędnicy europejscy zabrali się ze zdwojoną energią do ciężkiego tematu płac minimalnych w Europie, a szczególnie w Niemczech. Dobrze by było, gdybyśmy efekty tych prac mogli szybko ujrzeć. Jednak nadzieje na to są płonne, gdyż jest to temat polityczny, a ponadto Unia ma ostatnio inny palący problem.

O tym problemie też piszemy w najnowszym wydaniu, bo choć imigranci przeszkadzają naszym kierowcom od dawna, możliwe, że teraz będą jeszcze większym utrapieniem. Wiemy oczywiście, że przypominanie obowiązków kierowcy, w szczególności dotyczących kontroli ładowni, jest banałem, ale rzeczywistość na granicach państw zmusza do takiego przypominania.

Wielbiciele pojazdów o wielkiej mocy mogą mieć frajdę, bo w teście pojawiła się wreszcie Scania z 8-cylindrowym 730-konnym silnikiem. To jedyny silnik widlasty spełniający normę Euro-6. Dowiecie się, czym różni się od poprzednika nowe EuroCargo, dlaczego Renault zabiera się za produkcję tonowego pick-upa oraz co się stanie ze Sprinterem za dwa lata.

Od listopada br. ciężarówki muszą mieć obowiązkowo system awaryjnego hamowania, dotąd oferowany przez kilka marek jako opcja. Tak jak to było kiedyś z ABS-em, potrzebujemy kilku lat, by stwierdzić, jak nowe rozwiązanie wpłynie na bezpieczeństwo ruchu. Obserwacje takich hamowań zarówno z testów i pokazów, jak i jazdy samochodami wyposażonymi przez przezornych właścicieli w ten system elektroniczny sugerują, że będzie to pomoc dla kierowcy. Niestety, przez kilka lat takie pojazdy będą na drogach w zdecydowanej mniejszości, więc porównania zaczną się naprawdę w następnej dekadzie. Jednak z punktu widzenia każdego z nas poruszającego się po drogach może to być szansa na uniknięcie niebezpieczeństwa już dziś…

Każdy kierowca kupuje części samochodowe, dlatego nie jest zaskoczony jubileuszem największej firmy dystrybuującej części w Polsce i w regionie. Czy podzielacie pogląd właściciela Inter Cars, że popyt na części będzie rósł jeszcze przez 8 lat?

Zwracam wreszcie uwagę na naszą propozycję skierowaną do Czytelników posiadających prenumeratę „Polskiego Trakera” albo rozważających taki zakup. Wychodzimy z propozycją cyfrowych wydań magazynu, rozważycie to?

Zapraszam do interesującej lektury 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...