Scania R 730 Topline Euro-6

8-cylindrowe silniki marki Scania jako jedyne w swojej klasie doczekały ery Euro-6, zachowując wysokie parametry użytkowe. Najmocniejszy silnik najdłużej kazał na siebie czekać, ale pośpiechu nie było.

 

„V” należy do jednostek napędowych o zwiększonej żywotności, efektywnie służących swoim nabywcom jeszcze długo po okresie leasingu. Mocarne silniki trafiają do niewielkiej ilości sprzedawanych przez Scanię ciężarówek, ale ich produkcja jest opłacalna m.in. dzięki dostawom dla producentów łodzi motorowych, wozideł. Silnik V8 uzyskuje stosunkowo wysoką moc, zachowując zwartą budowę, nie największą masę oraz kompatybilność części stosowanych w innych jednostkach napędowych marki Scania. Trwałość zawdzięczają liczbie cylindrów, dwóm wałkom rozrządu, a także usytuowaniu gorącej strony silnika względem zimnej.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...