Aktywnie, bezpiecznie

Od listopada br. ciężarówki o DMC przekraczającej 8 t z wyjątkiem samochodu specjalnego przeznaczenia oraz typu off-road podlegające pierwszej rejestracji muszą być wyposażone w system wspomagania awaryjnego hamowania.

 

Daimler koncentruje się na rozwoju systemów bezpieczeństwa aktywnego, wykazujących dużą skuteczność w zapobieganiu wypadków drogowych z udziałem samochodów ciężarowych. Zestaw pojazdów o masie 40 t rozpędzony do prędkości 80 km/h dysponuje energią, którą limuzyna Mercedes-Benz klasy S może osiągnąć jadąc z prędkością... 400 km/h. Nie pomogą żadne klatki bezpieczeństwa, strefy zgniotu, pasy, poduszki, jeśli dojdzie do kolizji wyzwalającej tak dużą energię. Kierujący nie zawsze ma świadomość zagrożenia, które wynika z niedostosowania prędkości jazdy do sytuacji na drodze, a ponadto nie zawsze może lub nie potrafi odpowiednio zareagować. Automatyczne systemy są mniej zawodne, a w przypadku pojazdów członowych wręcz niezastąpione

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...