Traker radzi

Nowoczesność wypiera stereotypowe rozwiązania, nawet te, które nierozerwalnie związały się z motoryzacją.

 

Produkowane obecnie ciężarówki wyposażane są w elektroniczne układy kontrolujące poziom oleju w misce po każdym przekręceniu stacyjki. Od czasu do czasu nie zaszkodzi przeprowadzenie kontroli w tradycyjny sposób, choćby dla sprawdzenia niezawodności elektronicznego systemu.

Przekręcenie kluczyka we współczesnej stacyjce jest równoważne z uruchomieniem szeregu układów, których pojazdy pochodzące jeszcze z epoki Euro-3 nie miały. Przybyło czujników komputerów, układów takich jak np. SCR zasilanych z instalacji elektrycznej pojazdu. Nieco wzrosła obciążenie rozruszników, bo silniki o podwyższonym stopniu sprężania, uzbrojone w wysokociśnieniową aparaturę wtryskową, generują wyższe opory w czasie rozruchu niż ich poprzednicy, tymczasem pojemność akumulatorów od lat pozostaje bez zmian.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...