Wielki finał w Lizbonie

Finał konkursu organizowanego przez Renault Trucks rozgrywany jest na drogach publicznych w warunkach typowych dla transportu wykonywanego zestawem o DMC 40 t.

 

Tor Estoril, wokół którego wiodła trasa (ok. 22-km) finału Optifuel Challenge, położony jest na terenie pagórkowatym sprzyjającym rywalizacji. Umiejętność przewidywania, a także wyczucie pojazdu były kluczem do uzyskania najlepszego rezultatu, ale duży wpływ miał także czynnik losowy. Finałowe jazdy były przeprowadzane w warunkach normalnego ruchu drogowego. Sędzia finału Jérôme Oliver ostrzegał finalistów przed niektórymi fragmentami trasy, na których przestrzeganie dozwolonej prędkości jest m.in. warunkiem płynnego ich pokonania.

Jazdy odbywały się w ośmioosobowych grupach o składzie ustalonym na drodze losowania. Zwyciężył Hiszpan José Ramon Jano (firma Gago), Cezary Kopiczko zajął ósme miejsce, zdobywając uznanie uczestników finału.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...