Mniej egzotyki?

Rynek ciężarowy w Indiach jest terenem walki między lokalnymi producentami pojazdów starszego typu a europejskimi markami wytwarzającymi w montowniach ciężarówki w europejskich technologiach.

 

Z powodu cen najpopularniejszą ciężarówką w Indiach jest nadal Tata 2523, kosztująca ok. 2 mln rupii. Jej konkurentem jest produkowana od roku Tata Prima (ok. 4 mln rupii, czyli 65 tys. dolarów). Nowoczesna jak na tamte warunki i uznawana za najlepszy lokalny produkt Prima ma stanowić zaporę przeciw produkowanemu w Indiach BharatBenzowi, ale i Volvo Eicherowi. Najwyżej na rynku plasują się oryginalne europejskie samochody, kosztujące ok. 8 mln rupii.

Dominujące na rynku samochody Tata o trzech lub czterech osiach mają silniki oparte na licencji Cumminsa, ale o mocy ok. 180-200 KM, są długie na ok. 9 m i mają DMC 24 t.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...