Drodzy Czytelnicy

 

Rok mijający zaczął się od szokującego wprowadzenia niemieckich przepisów o płacy minimalnej. Trudno zatem nie poświęcić temu ważnemu problemowi uwagi po roku od wejścia w życie, ale i w ważnym momencie negocjacji między Niemcami a Komisją Europejską. Nikt z nas nie wie, jak skończy się MiLoG, ale wiemy, że jest groźny dla całego naszego transportu, dla jego dalszego rozwoju. Wypowiada się na ten temat ekspert, który zna sprawę z wielu stron.

Po okresie pewnej ciszy w przedstawianiu na rynku nowych rozwiązań technicznych dla transportu znów zaczął się ruch. Chodzi tu o pokazywane przez nas nowe silniki Euro-6 od Forda, nieliczącego się dotąd na rynku europejskim, ale chodzi też o szereg innych nowości u MAN-a, Mercedesa i Scanii. Nawet stosunkowo drobne pomysły na automatyczne kontrolowanie ciśnienia w oponach musimy uznać za warte zauważenia, bo według badań sporo ciężarówek jeździ na zbyt niskim ciśnieniu i trudno się z tym walczy.

Przez lata europejski rynek ciężarowy był stabilny, nawet zakup Renault przez Volvo przez długi czas pozostawał w sferze wyłącznie inwestycyjno-finansowej. Dziś zapowiadają się zmiany na mapie siedmiu marek, dlatego pokazujemy – być może po raz ostatni w takiej formie? – jak teraz wygląda potencjał produkcyjny branży na naszym kontynencie.

Test największego i najbardziej komfortowego ciągnika Renault trafił na numer grudniowy nieumyślnie, ale dobrze wpisuje się w naszą obserwację zmian na rynku.

A pisząc reportaż o pracy Straży Granicznej w okolicach Krakowa, nie mogliśmy przewidywać, jak aktualny to temat po 13 listopada…

Zapraszam do lektury ostatniego wydania „Polskiego Trakera” w tym roku. Ciekawej lektury!

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...