MB Actros 1843 LS Loader

Testowy Actros 1843 LS Euro-6 jest przygotowany do ciągnięcia zestawów o DMC 40 t, a waży ok. 6750 kg. Gdyby zastosować krótką kabinę, można by obniżyć ciężar własny do ok. 6400 kg.

Mercedes potrafi spełniać życzenia stosownie do wymagań technicznych i zasobności portfela klienta. Osiągi nowego Actrosa wzbudzają respekt, ale producent karze za nie sporo płacić, tłumacząc się m.in. kosztami skomplikowanego katalizatora pozwalającego spełniać Euro-6. Rekompensatę zakupu mają stanowić niskie koszty eksploatacji, tj. zużycia paliwa i długa żywotność.

Młodszy brat Actrosa, Antos, został przeznaczony do obsługi lżejszego sektora transportu, ale na pograniczu zastosowań oba modele wzajemnie uzupełniają się, żeby nie powiedzieć zastępują. Przykładem służy np. testowy model, który nosi nazwę Actros, choć z wyglądu (zderzak i reflektory) przypomina Antosa.

Można domyślać się, że nazwa ma zwrócić uwagę na wysokie DMC modelu – 18 t, charakterystyczne dla Actrosa a nie dla Antosa, który już zasłynął jako jeden z najlżejszych ciągników w swojej klasie wagowej.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...