Optifuel

Ta nazwa sygnalizuje zmniejszenie kosztów eksploatacji, natomiast „Opti” funkcjonuje w Renault Trucks od czasu wprowadzenia zautomatyzowanej skrzyni biegów Optidriver jeszcze w okresie Euro-3.

 

Pakiet aerodynamiczny jest częścią składową Optifuel, podobnie jak zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver o wyjściu bezpośrednim, współpracująca z jednostopniową przekładnią główną, oraz opony Michelin X Line charakteryzujące się niskimi oporami toczenia. Ciągniki Optifuel wyposażone są także w pakiet Fuel Eco, w skład którego wchodzą: odłączny kompresor, zablokowany kick down, elastyczny tempomat Eco Cruise, pompa wspomagania o regulowanej wydajności, funkcja automatycznego wyłączania silnika oraz Optiroll, czyli jazda z rozłączonym napędem. Pakiet Fuel Eco polepsza ekonomię zużycia paliwa o 4%. Co ciekawe, silnik spełniający Euro-6, będący efektem kontynuacji rozwoju jednostki DXI, nie jest wymieniany w gronie najbardziej zasłużonych dla ekonomii zużycia paliwa.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...