Drodzy Czytelnicy

Miniony rok przyniósł wprawdzie w transporcie sporo złych zdarzeń, głównie dotyczących „nadbudowy” transportu, w postaci niemieckiego MiLoG-u, ale też przyniósł sporo dobrego. Producenci ciężarówek raportują doskonałą sprzedaż, której w grudniu nie dało się jeszcze podsumować, a generalnie transport drogowy pracował na wysokich obrotach. Z końcem roku pisaliśmy więcej o perturbacjach wokół MiLoG-u i zapowiada się, że zamieszanie w tej kwestii jeszcze potrwa, choć ważne jest oczywiście stanowisko sąsiadów, które mogą każdego dnia, po konsultacjach z UE, ogłosić. Wiemy, że dla części polskich firm utrzymanie dotychczasowej, mocno konkurencyjnej pozycji na rynku transportowym będzie trudniejsze. Tym bardziej należałoby naciskać na rządzących, by podjęli się zapowiadanej w ub. roku próby uregulowania kwestii płacowych w polskim transporcie. Nowy system wynagradzania jest potrzebny nie tylko kierowcom, ale i całej branży. Do roboty!

Być może nie widać tego jaskrawo, ale w chwilach gdy producenci samochodów ciężarowych mają mniej nowości do pokazania bardziej widać branżę naczepową. Tam jest prościej, bo konstrukcja jest prostsza, ale widać, że po kryzysie naczepiarze znów się rozwijają i znów moją nowe pomysły. To zresztą potwierdza, że branża transportu drogowego jest skomplikowana, a zarazem ciekawa gdy się ją obserwuje z zewnątrz. Na przykładzie dużej wystawy w Lyonie, o której piszemy, widać tylko wierzchołek, tylko kilkanaście z wielu wynalazków, które branża przygotowała na rynek. Lyon był tym razem miejscem innego wydarzenia, wręczenia dorocznych nagród dla ciężarówki i vana roku, a także prezentacji pojazdów gazowych, o czym napiszemy jednak osobno.

A w naszym teście pokazujemy właśnie jeden z chętniej wybieranych gazowych pojazdów i wcale nie wykluczamy, że w nowym roku samochody z napędem na CNG, a jeszcze bardziej prawdopodobne że na LNG, będą częściej gościć na naszych łamach.

Dziękując za otrzymane życzenia świąteczne i noworoczne, przypominamy, że w styczniu tradycyjnie rozpisujemy nasz konkurs na Ciężarówkę i Stację Roku. Weźcie udział, wypełnijcie kupony lub wyślijcie e-maila!

Zapraszam do lektury najnowszego wydania „Polskiego Trakera”

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...