Scania P 280 Euro-6

Napięty program testów gazowej Scanii spowodował, że nie było czasu na przeprowadzenie wszystkich pomiarów zwykle przez nas wykonywanych. Kłopot sprawił nam pomiar zużycia gazu.

 

Nie dysponując odpowiednim urządzeniem pomiarowym, mogliśmy jedynie ustalić średni poziom zużycia. Wynik okazał się w pełni wartościowy, gdyż został ustalony w warunkach panujących w czasie testu podobnego modelu Scanii, ale wyposażonej w silnik o zapłonie samoczynnym. Co wynikło z tego porównania – zostało m.in. podane tabeli.

Silnik Scanii zasilany sprężonym gazem ziemnym należy do rodziny pięciocylindrowych jednostek o pojemności skokowej 9,3 l. To tradycyjna, wielogłowicowa konstrukcja z turbodoładowaniem i chłodzeniem powietrza doładowującego. Scania nie uległa nurtowi downsizingu, ale w przypadku silnika gazowego podlegającego znacznym obciążeniom cieplnym decyzja producenta z Södertälje jest przekonująca.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...