Comtrans 2015

Oficjalnie obecna jest tu cała nasza europejska siódemka producentów, ale tylko Mercedes obronił się w ub. roku (ze spadkiem 30%), a reszta notowała spadki o 70%. Iveco, DAF i Renault nie mają ostatnio żadnych sukcesów handlowych.

 Ostatnia, jesienna edycja wystawy pojazdów użytkowych Comtrans w Moskwie była może trochę mniejsza od poprzednich, ale wynika to z sytuacji ekonomicznej w Rosji.

Po kryzysie roku 2009 rosyjski rynek ciężarowy (pow. 6 t) podskoczył aż do rekordowego poziomu 134 tys. pojazdów w 2012, ale od tamtego czasu cały czas spada. W roku 2014 nieznacznie przekroczył 80 tys. samochodów, jednak w ubiegłym zadołował do ok. 50 tys.!

Wytłumaczeniem jest ogólna sytuacja gospodarcza u sąsiadów, niskie ceny ropy, inflacja, słaby rubel i niepewność u inwestorów. Obserwatorzy zachodni przypuszczają, że miniony rok mógł być dobiciem do dna i teraz powinien się zacząć proces uzdrawiania. Ale jeśli, to powolny.

 

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...