Cargo na 80 rynkach

Przedstawiony przez nas ostatnio nowy model Forda Cargo może zaskakiwać. Bo raz, że Ford od lat nie zajmował się w Europie ciężarówkami, a dwa, że nowość pochodzi z Turcji. 

Przy okazji prezentacji ciągnika Cargo 1846 T pokazaliśmy też, że zdziwienie jest tylko częściowo uzasadnione, a to z racji zaawansowania technologicznego całego tureckiego przemysłu, w tym motoryzacyjnego.

Przypominając krótko, dealer Forda Vehdi Koç już przed wojną myślał o lokalnym montażu samochodów; plany zrealizował w roku 1959 (model F600), a w 1967 zaczął produkować Transita, by w 1982 r. zbudować sporą fabrykę w Inonu. Współpraca Forda z gigantycznym holdingiem Koc nabrała tempa po roku 1997, gdy wyklarowała się struktura własności spółki (po 41% mają Ford i Koç). Nastąpiły duże inwestycje, zbudowano nową fabrykę w Kocaeli, a w 2011 r. rozpoczęto globalny projekt Cargo.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...