Głębsze Euro-6 Cumminsa

Licząc segment najczęściej używanych silników wysokoprężnych od 2,8 do 17 litrów, Cummins jest gigantem z produkcją ponad miliona takich jednostek. Daleko w tyle są Toyota, Fiat, Daimler i VW.

 

Na rynku Ameryki Północnej Cummins jest liderem właśnie w klasie ciężkiej, bo dostarcza duże motory do trucków Paccara, ale także do ciągników Freightlinera i Volvo, choć mają one swoje fabryki silników.

Biorąc powyższe pod uwagę można by się dziwić, że firma sprzedaje w Europie ponad 20 tysięcy silników Diesla rocznie. Całkiem sporo średnich ciężarówek jest napędzanych silnikami z rodziny ISB oraz ISL, a ponad 21% autobusów!

Jako wielki producent silników Diesla, Cummins ma oczywiście od 2013 roku jednostki spełniające Euro-6, które sprzedaje 28 klientom. Teraz silniki poddawane są usprawnieniom, polegającym m.in. na zastosowaniu VAM (Vehicle Acceleration Managment).

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...