Spory skok!

Niezależnie od kłopotów z transportem, które widać wokół, przewoźnicy poszli na całość i kupili w ub. roku rekordową ilość nowych ciężarówek.

 

Nawet w pamiętnym roku 2007 wyniki były słabsze! Teraz w sumie importerzy sprzedali 20 236 samochodów ciężarowych pow. 16 t, co należy porównać z wyraźnie gorszym wynikiem roku 2014. Poszło prawie 5000 pojazdów więcej. W klasyfikacji pow. 6 t samochodów było 22 158.

Ponieważ przyczyny tego stanu rzeczy są częściowo wyjaśnione w naszych relacjach z konferencji podsumowujących miniony rok u dwóch największych graczy rynku ciężarowego, przyjrzyjmy się rankingowi.

Najwięcej, bo ponad 4180 pojazdów sprzedał tym razem MAN, dla którego jest to rekord wszech czasów, drugi był DAF z ponad 3900 samochodami, a o trzecie miejsce zawzięcie rywalizowali Mercedes i Scania, ostatecznie o kilka sztuk lepszy był Mercedes. Marka ze Stuttgartu była w 2014 r. najlepsza i w generalce, i w klasie ciężkiej. Volvo było nieznacznie słabsze, a Iveco wyprzedziło Renault.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...