Samochód Dostawczy 2015 r.

W 900-kilometrową trasę pojechaliśmy pięcioma samochodami klasy ładownościowej 800 kg. Importerzy udostępnili nam: Dacię Dokker, Renault Kangoo Express, Fiata Doblo, VW Caddy i Citroëna Berlingo.

 

Ocena i punktacja pięciu jurorów i pięciu samochodów wypadły dość zgodnie. W końcu to czołówka segmentu, pojazdy dobrze sprawdzone na rynku. Najlepszą kabinę miał VW Caddy, nieznacznie wyprzedzając Doblo oraz Berlingo. Kangoo nie miało tu szans, a Dokker dość zauważalnie odstawał od reszty. Tu miał znaczenie fakt, że test odbywał się w warunkach długiej trasy, gdzie przestrzeń liczy się bardziej.

Przy ocenie ładowni było jeszcze prościej, bo Berlingo i Doblo miały podobne oceny, a trochę za nimi ulokowały się Kangoo i Caddy. Z racji mniejszych wymiarów Dokker już tylko nieznacznie przegrał tę rywalizację. Ocena układów napędowych byłaby sprawiedliwsza, gdyby cała piątka miała podobną moc. Wyraźnie wygrało Caddy, natomiast Berlingo ustępowało mu nieznacznie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...