Kluczowy jest Zachód

Poza Rosją mamy na karku MiLoG i pakiet socjalny Unii Europejskiej, które potencjalnie utrudnią życie przewoźników międzynarodowych…

– Ministerstwo, z ministrem Andrzejem Adamczykiem, podejmuje starania, aby ograniczyć negatywny wpływ zmian w Niemczech, ale też przepisów przygotowanych we Francji. Kraje członkowskie Unii Europejskiej są na etapie prac nad implementacją dyrektywy o delegowaniu pracowników. Chcemy, by transport był wyłączony z przepisów o delegowaniu pracowników.

Decyzja jest po stronie Unii?

– Tak, ale my też mamy na to pewien wpływ. Niektóre kraje chcą niwelować przewagi konkurencyjne np. w usługach transportowych. Administracyjne podnoszenie kosztów w transporcie byłoby dla branży transportowej niekorzystne. Jednocześnie chcemy, by zarobki kierowców i ich warunki socjalne poprawiały się. Z czasem powinny dojść do poziomu znanego z krajów zachodniej Europy, ale pamiętajmy, że to jest proces.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...