Fiat Doblo Cargo XL SX 1,6

Co prawda podstawowa wersja Doblo o rozstawie osi 2,7 m ma ładownię na 3,4 m3 i ładowność 750 kg, ale już wersja maxi z rozstawem 3,1 m zmieści z tyłu 4,2 m3 i zabierze 1000 kg (z kierowcą).

W dość powszechnej opinii 1,6 105 KM to optymalny silnik dla tego samochodu. Szczególnie że współpracuje z 6-stopniową przekładnią biegów, co oznacza jazdę na niskich obrotach. To zaś ma bezpośrednie przełożenie na niższy hałas i zużycie paliwa. Dane fabryczne podają zużycie w wysokości od 5,4 do 5,7 l/100 km zależnie od tego, czy auto ma system Start and Stop. W naszym teście średnio potrzebowało ok. 5,7 l.

Taka ilość paliwa w zestawieniu z 5 m3 ładunku (nawet potencjalnie – bo niecodziennie wozi się tyle) to doskonały stosunek. Jednak możemy zakładać, że wersje kombi mogące przewozić siedem osób też zadowolą się podobnym zużyciem, a więc i w „transporcie pasażerskim” ekonomia jest dobra.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...