MAN TGX 18.560

Napęd i hamowanie – do tego został skonstruowany nowy D38, którego oznaczenie jest zaszyfrowaną średnicą cylindrów (138 mm), a moc maksymalna sięga 640 KM.

 

TGX 18.560 oprócz potężnego silnika otrzymał także bogate wyposażenie pozwalające optymalnie poprowadzić pojazd z wykorzystaniem automatycznego trybu sterowania. Wysoki moment obrotowy silnika z dużą swobodą kontroluje prędkość, nie dopuszczając do jej spadku poniżej 60 km/h. „Sześćdziesiątka” jest dolną granicą efektywnego działania tempomatu sterowanego GPS-em, dlatego mocny silnik stanowi cenne uzupełnienie, jeśli nie podstawę działania zautomatyzowanego napędu. Elastyczność jest cechą wybitną silnika D38, podobnie jak jego układ zasilania z dwustopniowym doładowaniem i wtryskiem typu common rail. Budowa silnika ma ścisły związek z jego osiągami. Nagromadzenie innowacji w okolicach komory spalania i układu rozrządu wynika z rekordowych wartości ciśnienia spalania (250 barów) oraz mocy maksymalnej hamulca silnikowego wynoszącej 630 kW (857 KM).

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...