200 km na prąd

Daimler pokazał pierwszą dużą ciężarówkę na prąd, która może przejechać dystans wystarczający na całodzienną dystrybucję, a szef Daimler Trucks Wolfgang Bernhard tłumaczył, dlaczego to takie ważne.

 

Jak wykazał, w latach 1997-2025 cena baterii zmniejszy się 2,5-krotnie, a w tym czasie parametry tej baterii zwiększą się 2,5-krotnie. Więc teraz rozwijanie tak napędzanych pojazdów ma już sens. Koszt 1 kW już za 2-3 lata wyniesie 200 euro.

Z drugiej strony, zmienia się rynek. Urbanizacja powoduje, że dostawy dystrybucyjne są coraz trudniejsze, muszą być wykonywane inaczej, bardziej ekologicznie. Wprowadzane są ograniczenia dla pojazdów w centrach. W. Bernhard twierdzi, że wykonano badania, analizy i rozmowy z klientami w transporcie, z których wynika, że 2/3 operatorów dystrybucyjnych jest zainteresowanych ekologicznymi pojazdami i ilość takich firm rośnie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...