1500 na gazie

Iveco zbudowało pierwszą na świecie ciężarówkę na gaz, która może wykonywać transport daleki, a która nie jest futurystycznym, unikalnym prototypem.

 To najlepszy gazowy truck, jaki udało się dotąd skonstruować. Silnik Cursor 9 pracuje w systemie Otto (benzynowym), ale przeszedł szereg zmian. Ma nowe tłoki, nowy układ wtryskowy z podwójnymi wtryskiwaczami na każdy cylinder. W efekcie Stralis 400 KM ma osiągi lepsze od diesla, ma wydajność ok. 40%, gdy konkurencyjne propozycje nie przekraczają 35%. Pracuje cicho, miękko, bez zapachów.

I jest tańszy w eksploatacji. Koszt samego paliwa jest niższy – to 25-40%, a przeliczając na koszty TCO – zysk jest 7-% w stosunku do diesla. Nawet biorąc pod uwagę ok. 40-% wyższą cenę za nowego Stralisa NP, niższe koszty pozwalają na szybkie kompensowanie wydatku.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...