ADR 2017-2019 zbliża się

Od dnia 1 stycznia 2017 r. zacznie obowiązywać Umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (Umowa ADR), w wydaniu 2017-2019.

W rozdziale dotyczącym definicji dodano kilka nowych, m.in. definicję załadunku, rozładunku, gazu CNG i LNG. W dziale dotyczącym kryteriów klasyfikacyjnych również wprowadzono zmiany. W odniesieniu do klasy 1 (materiały wybuchowe) dodano nowy punkt określający rodzaj i zawartość dokumentacji, jaką powinna wystawiać właściwa władza, w przypadku kiedy dokonuje klasyfikacji. Ciecze lepkie z klasy 3, wykazujące określone właściwości fizyko-chemiczne (temperatura zapłonu, zawartość nitrocelulozy, wysokość oddzielonej warstwy rozpuszczalnika, czas wypływu z kubka wypływowego), ale dodatkowo stwarzające zagrożenie dla środowiska, nie muszą podlegać przepisom ADR, jeśli są przewożone w ilości nie więcej niż 5 litrów netto na opakowanie.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...