Drodzy Czytelnicy

 

Czy mimo iż samochody ciężarowe są coraz lepsze, tak z punktu widzenia biznesu jak i komfortu pracy, kierowców będzie nadal brakowało? To zderzenie nie jest przypadkowe. Pojawiają się nowe pojazdy, tak jak najnowsza Scania, o której właśnie piszemy, a jednocześnie słyszymy, że brakuje kilkadziesiąt tysięcy kierowców. Nawet mozolne starania środowiska transportowego o przywrócenie zawodu kierowcy do szkół nie przynoszą wielkich owoców. Krótko mówiąc, dzieje się mniej więcej to, co na Zachodzie od lat – ludzie wzbraniają się przed podejmowaniem pracy, o której wiedzą, że jest ciężka, że niesie wiele ograniczeń w prywatnym życiu. To szerszy temat, ale skoro pod wieloma względami nasz kraj idzie śladem „starej Unii”, to dlaczegóż miałby inaczej zachowywać się w kwestii „ciężkich” zawodów?

Dlatego, choć zwykle niesterowane, doskonale się mają rozmaite konkursy na najlepszego kierowcę. Nie ma właściwie wydania, byśmy o takim konkursie nie pisali. Mają promować zawód szoferski, mają pokazywać, że to na pewno trudna, ale i dająca satysfakcję robota. Z punktu widzenia dużej grupy zainteresowanych zawodami młodych kierowców da się pokazywać, że to fajna praca. Może więc jest nadzieja, że nasze TIR-y nie staną któregoś dnia na dłuższy postój…

Także nasza comiesięczna sonda zdaje się nieść optymizm co do przyszłości kadr transportowych.

Przygotowujemy to wydanie w przededniu wielkiej wystawy w Hanowerze, już widać zapowiedzi wielu ciekawych pojazdów i rozwiązań, by wymienić lekką naczepę z Burtenbach, Craftera albo furgonetkę z dronem na dachu.

A niezależnie od nadciągającej fali nowości i w tym, i w kolejnych wydaniach przypominamy sprawy może znane i proste, ale na tyle ważne, że warto je przypominać. Jak zawiłości czasu pracy, zasady przewozu małych ilości ADR czy kwestie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. A czy czujecie się ekspertami w wypełnianiu listu CMR? Może mała powtórka? No i, jak zawsze, znajdziecie stałe rubryki: traker miesiąca, tuning, historia, muzyka country.

Zapraszam do lektury

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...