Scania Next

Nowa Scania jest z wyglądu mocno zmieniona, ale jednocześnie jest kontynuacją dotychczasowej gamy. Jak mówią w Södertälje – masa detali sumuje się w ostateczny wynik.

Czego dowiedzieliśmy się o nowej maszynie z Södertälje po pierwszych kilometrach?

Jest zdecydowanie cichsza, widoczność zza kierownicy jest lepsza, bo choć lusterka boczne – jak w większości ciężarówek – zdają się wisieć trochę za blisko kierowcy, to są oddalone od słupka A, co daje pole do obserwacji do przodu. Płynna zmiana biegów dzięki usprawnieniom Opticruise i w wersji 500 KM wysoki moment maksymalny dostępny w bardzo szerokim zakresie czynią jazdę płynną. Praktycznie zmian biegów jest mniej, bo układ napędowy wytrzymuje do ok. 1000 obr./min, czyli zakresu, gdzie ciągle ma moment maksymalny i wyciąga zestaw na wzniesienie. Kabina jest bardziej stabilna, bo zastosowano nowe jej zawieszenie, czyli amortyzatory przechyłów bocznych i nowy drążek stabilizujący z przodu.

Wróć
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Więcej...